Games


Menu

Recenze_

Cheaty_

Návody_

Domů_



Rally Championship 2000

Simulace automobilových závodů je velice ošemetné téma. Po několika projetí stejné trasy, kterých je vždy poskrovnu, většina závodních her přestává být díky svojí svázanosti a absenci svobody pohybu atraktivní. U her jako Viper Racing nebo Indianapolis už odpadávají labilní jedinci, ostatně ono ujet 235 kol je velké sousto pro každého, zvláště pak, když se v 234 vybouráte. U Need for speed vás to udrží trochu déle díky lákadlu zvaném policejní uniformy a Carmageddon, o tom člověk ani nemůže pomalu mluvit v souvislosti se závodními hrami. Výhodou sice je nějaká ta volnost, ale checkpointy vás samozřejmě omezují. Jenže Carmageddon stejně vždycky skončí pronásledováním vyklepaných důchodců ulicemi zatuchlého města. Pokud si chcete pořídit opravdově dobrou hru, u které neupadnete za volantem v mikrospánek a zároveň nebudete přejíždět civilisty, abyste uškudlili na auťák, je Rally Championship ta správná volba.

Jak už název napovídá, nebudete svištět dvousetkilometrovou rychlostí po dálnici, ani se proplétat velkoměsty, ale budete se prodírat lesy a rochňat se v zabahněné polní cestě, vybírat ostré zatáčky v šedesátikilometrové rychlosti a poskakovat  na kamenitých prašných cestách. Tady se prověří vaše opravdové řidičské schopnosti. Ale pěkně od začátku. Po grafické stránce vyhlíží Rally opravdu nádherně. Po spuštění vám najede nádherná videoanimace - naprosto jako Rally v televizi. Rally se opravdu soustředí na značnou míru detailů. Při jízdě v ranních hodinách, když za horizontem vysvitlo slunce jsem měl co dělat abych zůstal na cestě, protože jsem málem oslepnul. V noci osvětlují vaše světlomety jen reálnou část úseku před vámi, proto si musíte dávat opravdu pozor jak rychle jedete, abyste nepřecenili svoje síly. Louky, cesty, domečky, osamělé stromečky. Potkáváte kupy sena, lesní stroje a pily vedle silnice, poházené klády. Tady bych vytknul jednu věc. Když člověk narazí do klády přes půlku silnice nebo do kupy sena, co se stane. Zastavíte se o ně jako o několikatunovej náklaďák. V ošklivých zatáčkách na vás čekají čumilové a blýskají vám do očí foťáky. I v noci, blázni. Hudba a ozvučení. Hudbu opravdu dobře oceníte jenom v menu, pokud chcete totiž slyšet cenného spolujezdce, měli byste si ji vypnout. Jinak standardně - motory řvou, spolujezdci řvou, protivníci řvou a když válíte s autem sudy z kopce, tak řvete taky. 

Ovládání a fyzika vozidel. To je kapitola sama pro sebe. Dnes je u simulací automobilů, důležitým faktorem ergonomie samotných aut. Když jsou nedokonalé mapy, nebo buggy v grafice. Dá se to ještě přehlédnout, ale když se auta na rally chovají jako taktory, tak se to nedá hrát. Tohle naštěstí v Rally Championship nehrozí. Ovládání vozidel je naprosto vyváženě perfektní a připadáte si, že v autě opravdu sedíte. Máte na výběr na dvacítku aut s firemními barvami, které opravdu jezdí rally od Fordů, přes Seaty, Nissany, Peugeoty, Citröeny až po Škodovky, zastoupené Felicií i Octavií. Ty jsou rozděleny do tříd A5, A6 a A7. V kariéře si zajedete šest závodů, každý o šesti tratích. Což máme 36 tratí a ani jednu neprojedete dvakrát. A všechny podle reálných předloh. Jmenujme například Wauxhall rally of Wales, Sony manx international rally, Pirelli international rally... Každé v módu arkády nebo simulace. Menu s popisem tratě vám poskytuje spousty informací. Stručný vzhled, čas startu, délka v kilometrech/mílích, podle toho co vám víc vyhovuje, teplota vzduchu, síla větru, nepohoda počasí a stručnější informace o nebezpečných situacích. A můžeme vyrazit, pokud vás nepřekvapí ranní mlhy nebo noční bouřky...

Rally Champinship má spoustu možností hry. Ať už singleplayer, kde si vybíráte závod a trať, kterou si chcete otestovat, multiplayer. Obsahuje i příjemný mód splitscreen. Nevýhodou je úměrné zatížení systému. Dále British rally championship, A8 rally championship - obě dvě kariéry. Arkáda, aneb prokousej se z šedesátýho místa na první, přitom musíte včas projíždět checkpointy a nerozsekat si auto. Time trial - co dodat. Součástí kariéry je opatrná a přitom rychlá jízda. Vyspravení různých nepříjemných kolizí stojí spoustu šetřeného času. Další věcí je přizpůsobení pneumatik povrchu a klimatu, namontování přídavných světlometů. Všechny tyhle procesy stojí drahocenný čas a je pouze na vás, které z nich jsou pro vás nutné a které budete muset vypustit.

Rally Championship 2000 je jednoznačně závodní hra která mě upoutala nejdéle, člověk se u ní občas pěkně zapotí.

**